27.3 C
Badalona
miércoles, septiembre 23, 2026
spot_img

L’Espai Betúlia presenta l’exposició “Demà hi haurà lluna nova” de l’artista britànic Michael Lawton

L’Espai Betúlia, Centre de la paraula i les lletres, inaugurarà aquest dissabte 26 de setembre, a les 12 hores, l’exposició Demà hi haurà lluna nova, una mostra de l’artista britànic Michael Lawton, que viu i treballa a Barcelona.

L’exposició reuneix una nova sèrie de pintures en què Lawton aprofundeix en la seva investigació sobre l’abstracció, la creació de mons imaginaris i la construcció de símbols personals. Les obres presenten formes que semblen pertànyer a un alfabet desconegut, un conjunt de signes que evoquen llenguatges ancestrals i, alhora, suggereixen una nova manera de comunicar i interpretar la realitat. La creació d’universos propis es converteix en una eina per donar forma a experiències i intuïcions difícils d’expressar amb paraules.

Nascut a Sheffield (Regne Unit), Michael Lawton és artista, escriptor i professor. Des de la seva arribada a Barcelona ha desenvolupat una intensa activitat artística i de recerca, amb residències a La Escocesa, Hangar i el Centre d’Estudis i Documentació del MACBA. Ha exposat recentment a La Capella, Ana Mas Projects i al Centre d’Art Maristany. Paral·lelament, ha publicat textos en             revistes especialitzades com The Journal of Contemporary Painting, The Happy Hypocrite i Antennae.

La seva pràctica artística i investigadora gira al voltant de les relacions entre l’abstracció i la narració, com també les connexions entre el que és visual i el que és literari. El seu treball reflexiona sobre les formes d’escriure sobre pintura i sobre la presència del text dins dels espais expositius.

Activitats vinculades a l’exposició

A més de la inauguració, l’Espai Betúlia, Centre de la paraula i les lletres, carrer d’Enric Borràs, 43-47, ha programat quatre activitats que permetran aprofundir en l’univers creatiu de Michael Lawton:

Dissabte 26 de setembre, a les 12 hores. Inauguració de l’exposició, amb Michael Lawton.

Dijous 15 d’octubre, a les 18.30 hores. Visita guiada a l’exposició amb Michael Lawton

Dissabte 31 d’octubre, a les 12 hores. Sobre pintura. Una conversa dins de l’exposició, amb Michael Lawton i Rasmus Nilausen.

Recorregut comentat per l’exposició en què l’artista danès Rasmus Nilausen conversarà amb Michael Lawton sobre les obres que integren la mostra i sobre diverses qüestions relacionades amb la pintura contemporània.

Dijous 26 de novembre, a les 19 hores. La ficció com a manera d’entendre l’art i el món, amb Michael Lawton i Mafe Moscoso. Moderada per Lúa Coderch.

A partir de la seva experiència com a investigadors i membres del departament de recerca de BAU, Centre Universitari d’Arts i Disseny, Michael Lawton i Mafe Moscoso reflexionaran sobre el paper de la ficció en els seus processos creatius i acadèmics, així com sobre la seva capacitat per interpretar l’art i la realitat contemporània.

Totes les activitats són gratuïtes i d’entrada lliure fins a completar l’aforament.

La mostra es podrà visitar fins al 18 de desembre.

Altres Articles

3,391FansMe gusta
1,640SeguidoresSeguir
13SuscriptoresSuscribirte
Publicitatspot_img

Últims Articles