La Junta de Govern de l’Ajuntament de Badalona ha aprovat el projecte per a la construcció de les aules provisionals destinades a l’Institut La Riera en els baixos dels pisos ubicats al solar de la fàbrica Jumberca. El projecte, que s’ha impulsat des del Servei de Manteniment d’edificis i instal·lacions municipals, preveu remodelar un espai de 607 metres quadrats útils i suposarà una inversió d’un milió d’euros que es finançarà íntegrament amb fons municipals.
Aquest projecte és una demostració del compromís del govern municipal de Badalona amb la millora dels equipaments públics. Les obres permetran que per fi el Batxillerat de l’Institut La Riera deixi d’estar a l’edifici del Centre Cultural El Carme i s’estableixi en les noves aules fins que la Generalitat faci la remodelació per ubicar definitivament l’institut a l’antiga escola Lola Anglada.
En el nou espai s’ubicaran quatre aules de grup, una aula per fer reforç, una aula-taller de dibuix i una aula laboratori, així com l’espai per a la sala de professors. El projecte de les aules s’ha fet tenint en compte criteris de sostenibilitat i respecte pel medi ambient, i incorpora una instal·lació fotovoltaica per cobrir la demanda d’aigua calenta sanitària, així com mesures per garantir el compliment de l’ordenança municipal de sorolls i vibracions.
“L’adequació d’aquest espai per fer aules és una gran satisfacció perquè suposa una millora important tant per als alumnes de batxillerat de La Riera i per a l’organització del professorat, a l’espera de la instal·lació definitiva de l’institut a l’antic Lola Anglada”, ha afirmat l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol. “Amb aquest projecte complim una vegada més amb el nostre compromís de transformar Badalona i de dotar la ciutat d’equipaments dignes, moderns i adaptats a les necessitats dels veïns», ha afegit.