L’Ajuntament de Badalona adjudicarà, durant la primera meitat del 2026, els primers pisos públics de lloguer en vint anys. Aquests pisos, que ja estan construïts i estan ubicats en una promoció situada al barri del Gorg, han passat a ser propietat de l’Ajuntament fruit d’una modificació del Pla General Metropolità per transformar el teixit industrial d’aquesta àrea en zones residencials i espais verds.
En total, l’Ajuntament ha incorporat en aquesta promoció 13 nous pisos de propietat municipal al parc públic d’habitatge. D’aquests habitatges municipals, cinc s’han adjudicat ja a persones amb qui hi havia un compromís legal de reallotjament per permutes de terrenys on l’Ajuntament està fent diferents actuacions. Els vuit pisos restants es destinaran a lloguer assequible i tindran un preu per sota dels que actualment es poden trobar al mercat.
Els habitatges tenen diferents tipologies per adaptar-se a realitats socials diverses. En aquest sentit, els nous pisos municipals vans des dels 100 m² i quatre habitacions als 69 m² amb dues habitacions i tots disposen de plaça d’aparcament. També hi ha un habitatge adaptat a persones amb mobilitat reduïda.
Podran optar a aquests habitatges tots els veïns de Badalona que compleixin els requisits estipulats. En els pròxims mesos, l’Ajuntament publicarà un espai web on es podran trobar tant els habitatges d’aquesta promoció com d’altres blocs d’habitatge públic que està impulsant amb diferents fórmules, així com els requeriments que cal complir per ser un dels adjudicataris. Els interessats podran fer sol·licituds a totes les promocions, sempre que compleixin les condicions indicades. Finalment, l’assignació dels pisos es farà amb un sorteig davant notari.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, juntament amb el segon tinent d’Alcaldia Daniel Gracia, ha visitat aquest dimarts al matí la promoció d’habitatges que compta amb 13 pisos de lloguer assequible de propietat municipal. Garcia Albiol s’ha mostrat satisfet de la incorporació dels nous pisos a la propietat municipal i ha indicat que aquests se sumen a les promocions d’habitatge públic que l’Ajuntament construirà als barris de Canyadó, El Gorg, La Pau i La Salut. L’alcalde ha destacat que l’Ajuntament avança amb dues línies, d’una banda, l’habitatge social i, d’altra banda, habitatge assequible per a la classe mitjana. “Després de 20 anys sense construir habitatge públic, abans que acabi l’actual mandat hi haurà prop de 400 nous pisos al parc públic d’habitatge municipal que posarem a disposició dels veïns de Badalona per donar solució al gran problema d’habitatge que patim a la ciutat i a la resta del país”, ha afirmat l’alcalde.


