19.7 C
Badalona
miércoles, noviembre 5, 2025
spot_img

En Comú Podem proposa al Ple recuperar un menjador social municipal a Badalona

En Comú Podem Badalona, a Proposta de la Plataforma Badalona Acull, ha presentat al Ple municipal una moció per recuperar un menjador social municipal, després que el govern del Partit Popular tanqués, l’abril de 2024, Can Bofí Vell, l’únic equipament públic que oferia àpats, dutxes i allotjament temporal a persones sense sostre.

La proposta d’En Comú Podem planteja crear un Espai de Suport Comunitari en col·laboració amb les entitats socials, com Badalona Acull, que ja van presentar un projecte concret fa un any. Aquest espai hauria d’oferir àpats, companyia i suport social a persones vulnerables, en un entorn digne i inclusiu.

Aïda Llauradó, portaveu d’En Comú Podem, ha subratllat que “una ciutat com Badalona no pot girar l’esquena a les persones més vulnerables; garantir un plat a taula i una atenció mínima és una qüestió de dignitat i de justícia social”.

Actualment, Badalona és una de les poques grans ciutats del seu entorn que no disposa de cap servei municipal estable d’alimentació social, deixant tota la responsabilitat a entitats del tercer sector, que no poden cobrir per si soles aquesta necessitat.

A més d’aquesta iniciativa, En Comú Podem també presenta al Ple:

            •           Una moció amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de les Violències Masclistes (25N), on denuncia la manca de recursos i reclama polítiques públiques de prevenció i atenció.

            •           I una tercera moció que reclama que el Centre Cultural del Carme sigui un espai d’ús cultural i cívic obert a la ciutadania, i no unes oficines, com ha aprovat el govern del PP. Aquesta moció està presentada conjuntament amb els grups de l’oposició i a proposta de l’associació de veïns del Centre i la coordinadora d’entitats del Districte 1.

Amb aquestes propostes, En Comú Podem vol posar al centre del debat municipal les polítiques socials, feministes i culturals que Badalona necessita per ser una ciutat més justa, igualitària i participativa.

Equip de Comunicació Badalona En Comú

Altres Articles

3,391FansMe gusta
1,640SeguidoresSeguir
12SuscriptoresSuscribirte
Publicitatspot_img

Últims Articles