20.2 C
Badalona
viernes, octubre 31, 2025
spot_img

El litoral badaloní reunirà les principals flotes de vela de creuer durant la celebració de la VII edició de la Golden Cup Badalona

Badalona tornarà a convertir-se en un punt de referència del món de la vela durant el cap de setmana del 31 d’octubre al 2 de novembre amb la celebració al litoral de la ciutat de la VII edició de la Golden Cup Badalona. La prova, organitzada per Enregata amb el suport de Marina Badalona, és una cita ja consolidada en el calendari de tardor de les regates i reunirà prop de 300 regatistes dividits en una seixantena d’equips.

Enguany, la prova repeteix el seu reeixit format mixt, combinant en un mateix cap de setmana recorreguts llargs per a la flota de creuer, amb regates curtes sobrevent-sotavent per a la flota d’ORC. La regata arrencarà el divendres 31 d’octubre amb la prova d’altura: un recorregut de 60 milles nàutiques amb sortida i arribada al Port de Badalona. El dissabte 1 de novembre serà el torn de la flota especialitzada en recorreguts curts, que disputarà dues proves sobrevent-sotavent davant del litoral badaloní. El diumenge 2, totes dues flotes es reuniran per a disputar la prova final: un recorregut costaner d’unes 18 milles nàutiques entre Badalona i Barcelona.

La Golden Cup Badalona serà l’última prova del Circuit Regates Ausmar. A més, la regata llarga serà puntuable per al Campionat de Catalunya ORC d’Altura.

A més, com a gran novetat, dissabte 1 de novembre es farà la primera edició de la Badalona Mini Cup, una trobada pensada per a joves regatistes que fan els seus primers passos al món de la vela. Es tracta d’una jornada de competició i convivència gratuïta que s’emmarca en la celebració de la regata Golden Cup. Les flotes protagonistes seran Optimist iniciació, Windsurf iniciació, Open iniciació i Open.

La Golden Cup Badalona és un esdeveniment que posa de manifest el procés de reobertura al mar i la transformació urbanística que està duent a terme l’Ajuntament de Badalona en el seu litoral i el seu port. En aquest sentit, amb l’objectiu de reunir els regatistes en un ambient distès i acostar la ciutadania de Badalona al mar i al seu port, la tarda del dissabte dia 1 se celebrarà una festa anomenada Tardeo a tota vela per a totes les tripulacions, oberta a la participació de tots els veïns, amb música dels anys vuitanta i amb la celebració de la castanyada com a motiu de fons.

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha afirmat que, per a Badalona, la Golden Cup “és molt més que una competició esportiva”. “Aquesta regata contribueix a reforçar el paper del Port de Badalona com a espai de referència nàutica a Catalunya i, al mateix temps, és una oportunitat per a la promoció econòmica i turística de Badalona”, ha assenyalat. “Cada any, regatistes de diverses procedències venen a competir i a gaudir del nostre litoral, i això projecta una imatge de Badalona com a ciutat oberta, dinàmica i amb un port de primera categoria”, ha conclòs.

Altres Articles

3,391FansMe gusta
1,640SeguidoresSeguir
12SuscriptoresSuscribirte
Publicitatspot_img

Últims Articles