20.8 C
Badalona
viernes, septiembre 12, 2025
spot_img

Els Comuns denuncien la mala gestió econòmica del PP a Badalona

Al ple extraordinari de divendres 19 d’octubre al matí, Badalona En Comú ha votat en contra de l’increment de l’IBI i altres taxes, proposat pel govern del Partit Popular. Els Comuns denuncien la mala gestió econòmica del PP a Badalona, ja que l’any passat l’Ajuntament va tancar amb més de 52 milions d’euros de superàvit, a part dels 157 milions d’euros de romanents també pendents de gastar.

Davant aquest increment, que a Badalona suposa un 3,4% de l’IBI, arribant al 5,9% en només dos anys, la presidenta del grup municipal de Badalona En Comú, Aïda Llauradó, denuncia que amb la majoria absoluta el govern del PP ja ha cobrat aquest any 108 euros per cada llar de Badalona sense tirar endavant el nou contracte de la neteja, i a més, vol fer pagar a la ciutadania un augment de l’IBI, en un moment on l’habitatge és més car que mai i les famílies tenen moltes dificultats per arribar a final de mes.

D’altra banda, la regidora també alerta que el govern del PP va anunciar un increment del pressupost municipal gràcies majoritàriament a l’augment de les aportacions de l’Estat, que supera els 17 milions d’euros d’increment. Segons Llauradó, “Davant una situació així, és esperpèntic veure com l’alcalde Albiol que presumia que no pujaria impostos i enviava cartes demonitzant el govern espanyol s’està beneficiant dels ingressos de l’Estat, i amb el superàvit que té segueix escanyant als veïns i veïnes amb taxes i més impostos”.

Els Comuns alerten que ser d’esquerres és defensar serveis públics de qualitat per a la gent i millorar la seva qualitat de vida, justament el contrari que està fent el Partit Popular a Badalona. “Nosaltres defensem una gestió responsable dels recursos públics, i això comença per gastar-se bé els diners que sobren a l’Ajuntament, i a partir d’aquí plantejar quins recursos més necessita la ciutat per millorar serveis. En canvi, l’Albiol puja impostos quan la gent no està rebent ni els serveis que ja ha pagat de la seva butxaca perquè segueixen a la caixa municipal”.

Amb tot, els Comuns també qüestionen l’increment de taxes com la d’entrada de vehicles i reserva d’espais, que perjudiquen de manera lineal a la ciutadania que les paga i, en canvi, el govern no fa inspeccions per detectar qui en fa un mal ús o directament qui no fa el pagament. Els Comuns seguiran defensant una bona gestió dels recursos públics, i uns impostos i taxes progressives i justes perquè pagui qui més té i qui més contamina.

Altres Articles

3,391FansMe gusta
1,640SeguidoresSeguir
12SuscriptoresSuscribirte
Publicitatspot_img

Últims Articles